Free Shipping

IMPORTANT NOTICE

07 / 27 / 2020

 

stussy.jpにおけるシステム障害に関するお詫びとお知らせ



この度、stussy.jpにて7月24日のNIKE & STÜSSY販売時にシステム障害が発生、注文完了ができない、注文確認メールが送信されない等の事象が発生いたしました。
本件につきまして、皆様へ多大なるご迷惑、ご心配をおかけする事態となっておりますことを深くお詫び申し上げます。


只今頂いておりますお問合せにつきましては随時ご返答をさせて頂いておりますが、ご返答までにお時間を要しております事、重ねてお詫び申し上げます。

 

 

<経緯、現在までの対応>


7月24日(金) 10:00AM
弊社サイトにてNIKE & STÜSSY アイテムの販売開始、及びシューズの抽選申込開始。


7月24日(金) 10:30AM
販売開始直後より、アクセス過多によりサーバタイムアウトの多発。
事象の確認およびサーバ増備など継続実施。


7月25日(土) 11:00AM
連携システムにおける過負荷による障害発生、注文確定処理が正常に行えず、
大量の処理待ちが発生したことによりフリーズ状態に陥ったため、状況調査および改善を実施。
また、受注未確定分の精査開始。クレジットカード決済のみの運用に移行。


7月26日(日) 7:30PM
Amazon Payを除く受注未確定分について復旧完了。


7月26日(日) 12:30AM
決済種別を通常の状態へ復帰。


7月27日(月) 12:00PM
Amazon Payにおける受注未確定分のログデータを確認中。

 

 

<今後の弊社対応について>


上記各事案の調査、対策を引き続き行うとともに、適切な再発防止策を取り、お客様のご不安を解消すべく努めてまいります。
お問合せにつきましては、引き続きご返答までお時間を要してしまう場合がございますが、
順次ご返答させていただきますので何卒ご容赦下さいます様お願いいたします。

 

Amazon Payにて受注未確定分となった当該のお客様には、個別でご連絡をさせていただく場合がございますがご了承くださいませ。

お客様には引き続きご迷惑をお掛け致しますが、何卒ご容赦下さいます様お願い申し上げます。

 





NOTICE AND APOLOGY OF SYSTEM ERROR ON STUSSY.JP



Due to a system error we have encountered on July 24 during the release of the new NIKE & STÜSSY collection,
issues with completing checkouts and receiving order confirmation emails have been reported.
We sincerely apologize for the inconvenience and concern this has caused to our customers.


If you have submitted an inquiry, please note that response time may be delayed.

We apologize for the inconvenience, and thank you for your patience and understanding.

 

 

< TIMELINE OF RESPONSES TO DATE >



Friday, July 24 10:00AM
New NIKE & STÜSSY collection released, and sneaker raffle registration opens on website.


Friday, July 24 10:30AM
Frequent server timeout due to access overload.
Check and upgrade server capacity.


Saturday, July 25 11:00AM
System failure due to overload. Unable to process online orders, causing crashes on website.
Investigate and improve server performance. Switch to credit card payments only.


Sunday, July 26 7:30PM
All unfilled orders restored except for Amazon Pay.


Sunday, July 26 12:30AM
Regular payment method restored.


Monday, July 27 12:00PM
Checking log data for pending orders in Amazon Pay.

 

 

< OUR RESPONSE MOVING FORWARD >


We will continue to investigate each of the cases listed above and take appropriate measures to prevent the recurrence of such incident.
As we will be answering all inquiries in the order they are received, there may be a delay in response time.

 

Please note that we may contact customers with unfilled orders via Amazon Pay.

We apologize for the inconvenience, and thank you for your patience and understanding during this time.